PRE-LEGION AGE:

"  Ego ut Dei minister praecipio vobis, spiritus immundi,
ut recedatis ab hac creatura Dei.  " - St. Alfons

   Prvotní příznaky hudební evokace se datují již do roku 1992, kdy se tvrdší odnoží hudebního jsoucna posedlí spolužáci - Zdeněk Kuchař, Roman Studený, Petr Vlasák, Daniel Špaček - základní školy J. A. Komenského v Lysé nad Labem rozhodli koncipovat jakousi "hudební performance", ke které nebylo zapotřebí žádných nástrojů. Jejich existence vyvrcholila soukromou exhibicí na Malé scéně v parku Lysského zámku. Přichází konec základní školy a s tím i zánik tohoto projektu. Romana hudební nadšení neopouští a vytváří se svým bratrancem Danielem Kučerou další projekt, o kterém se ví jen to, že existoval.

   Rok 1993 zaznamenává důležitý bod v dalším budoucím zformování. Zdeněk Kuchař, tou dobou studující střední průmyslovou školu, náhodně potkává Romana Studeného. S ním si zprvu vyměňuje pouze metalové nahrávky, ale vtíravý hlas těžkého kovu neúprosně našeptává, že jen pasivní poslech není to pravé. Roman znovu oslovuje Daniela Kučeru a dává tak impuls ke zrodu kapely Krematörr.

   Toto hudební těleso zpočátku tvoří pouze avantgardní zvukovou kulisu, jejíž tvorba je korunována i první nahrávkou nesoucí název "Mrtvoly", jenž je v listopadu roku 1994 nahráno u Zdeňka Kuchaře v obýváku na částečně vlastní a částečně od kamarádů propůjčené nástroje. Několik málo zasvěcených lidem, jímž se poštěstilo nahrávku slyšet, je toho názoru, že jde, i na několikátý poslech, o nechutný kus bordelu. Ale zdravě nechutný kus bordelu.

   Zakoupením vlastních nástrojů, konkrétně noname basa z Polska, noname kytara z Prahy a škopky zn. Amati taktéž z Prahy (vesměs pohnuté kvality), a získáním zkušebny v tělocvičně bývalé osterské Obecné školy, dochází k dalšímu milníku v historii. Nastěhováním do této zkušebny v první polovině ledna roku 1995 a přejmenováním tělesa na "Gutted", který si vytyčuje hrát čistý death metal, je zatlučen poslední hřebík do rakve produkování zvukového bordelu a nastává éra hraní opravdové muziky. Což není cíl nijak snadný, obzvláště když nikdo neumí na nic hrát. Ale vůle hrát je silnější a tak už během prvních měsíců vzniká dost materiálu na první demo. To je natočeno během března toho roku ve zkušebně a nese název "Slepá debilita". V zápětí na to dochází, po dohodě s punkrockovou kapelu Cheeta (později Radio 95) z Lysé nad Labem, ke zorganizovaní prvního veřejného vystoupení, jež se uskutečnilo v červnu v sále hostince v Ostré (pikantností tohoto večera bylo, že podnikavá hostinská se dohodla i s pořadateli nějaké diskotéky a tak došlo k šalamounskému řešení, že hrála hodinu jedna kapela, pak hodinu diskotéka, hodinu druhá kapela a pak zas diskotéka, ale to je jiná historie...). Kapela pak hrála ještě na letním festivalu v Čelákovicích a koncem léta i v sokolovně v Kostomlatech.

   Podzim přichází s problémy se zkušebnou a po zdlouhavých tahanicích kolem existence nachází kapela útočiště ve společenském sále železničního depa v Lysé nad Labem. Dochází k přehodnocení dosavadní tvorby, k zakoupení nových nástrojů, tj. kytary B.C.Rich Warlock a efektu DOD FX86 Death Metal a baskytary B.C.Rich Mockingbird a dvojpedálu Pearl a výrazné změně stylu, který značně přitvrzuje a zrychluje a texty se přeorientovávají na angličtinu. Tato rozsáhlá vnitřní restrukturalizace nakonec vrcholí v další a již konečné přejmenování na LEGION, které plně dokresluje novou image kapely. Image brutality, opozice, odporu k veškerému náboženství, image rychlosti, nekompromisnosti a zběsilosti, novou tvář death-black metalu.

"  And he asked him, What is thy name? And he saith unto him,
My name is Legion, for we are many.  " - Mark 5:9

LEGION AGE:

   Nový rok 1996 přivítal do své náruče další přírůstek kreatorů smrtícího kovu, LEGION. Veškerá předchozí produkce byla stornována (až na výjimku, skladbu "Němota") a začalo se od znova na novém materiálu, který měl splňovat nové požadavky: rychlost, brutalitu, a protože rychlosti není nikdy dost, tak ještě rychlejší rychlost (která se svým způsobem zrychluje doteď, protože vždy to jde zahrát ještě o něco rychleji). Po nazkoušení několika nových kousků se dostavila odvaha exhibovat, a tak se LEGION přihlásil na první ročník festivalu ROCK Session v Nymburce, který se konal někdy na jaře, kde si odbyla svou koncertní premiéru (bylo to sice v nelidském čase 4. hodiny ráno, ale...to už je historie a tak na to serem) Tou dobou umírá i Zdeňkův spolužák Tomáš Snítilý, po jakýchsi experimentech s nepěknými sajrajty, a pod stínem této události vzniká jediná pomalá a melancholická skladba v produkci LEGIONu - "Reincarnate" (která se sice na konci trochu přisype, ale tím si to nebudeme kazit).

   Po jakési vypečené chlastačce v Lysé nad Labem při hraní na schovávanou se najednou Roman Studený ocitá před místní prodejnou elektro a jeho opilecký stav zaujme přístroj na opékání toastů a od té doby mu už zřejmě navždy zůstala přezdívka Touster. Proběhne pár dnes již zapomenutých konciků a hráčská zručnost zas o něco stoupne. Zkušebna je OK i kapela zatím funguje a kola osudu neúprosně směřují k něčemu nepěknému.

"  Oderint, dum metuant.  " - Marcus Tullius Cicero

   K roku 1997. Touster se dostává do kontaktu se zvukařem Zajdou, který na amatérské úrovni ozvučuje různé lokální hudební akce a také zvučí jedné čelákovické industriální kapele KenahBosm při zkouškách. Z existence této známosti se sama vnukla myšlenka, že už by se zas mohlo do něčeho praštit a tak se na začátku léta vlítlo do zkušebny KenahBosm ve skladových prostorách firmy VICOMT a.s. v Čelákovicích a v těchto kumbálech došlo ke spáchání prvního z řady zločinů proti lidskosti a během jediného víkendu bylo nahráno první demo "Normal Is Not To Believe...", které svým řezavým až blackovým soundem a i použitým Tousterovým vřískotem lehce odvrátilo původní plán hrát čistý death do úrovně death/black metalu. No a co, hlavně že se to sype!

   Spolupráce se Zajdou neskončila jen u nahrávky a postupně se přetavila i ve zvučení pro vlastní fesťák pořádaný LEGIONem v lysské restauraci "U Zeleného Stromu" pod hlavičkou "UNDERGROUND MANIA". Na prvním fesťáku konaném 19.7.1997 se objevili IMPERIAL FOETICIDE, LEGION, KENAH BOSM, !T.O.O.H!, H.R.M. a F.S.F.I. Tento fesťák zažil od té doby dalších pokračování, na kterých se vystřídalo hafo různě žánrově laděných kapel jako: FLESHLESS, INGROWING, CONTRASTIC, DARK STORM, UNCLEAN, PANDEMIA, WYRM, TORTHARRY a dokonce se podařilo přilákat i polské smečky YATTERING a DEVILYN + další, na které nezbývá prostor.

   Konečně se začíná dařit i koncertně a to hlavně díky fesťáku, kdy se rozhýbe oplácení koncertů od pozvaných kapel. Toto příjemná situace však nemůže zůstat navždy a je trnem v oku jistým "silám lásky", jež určitě za zlopomoci "láskypřinášejícíchzfetovanýchhipíků" přižene do temnotemné metalové kobky světlo a lásku přinášející modrou oblohu a zasadí kapele velmi zákeřnou ránu v podobenství vyhazovu ze zkušebny. Z beznadějné situace vytáhla trn z paty pomocná ruka lysské punkrockové kapely DUWENBLEYD, která zkoušela v podzemích prostorách skautské klubovny, jenž poskytla aspoň na přechodnou dobu pár měsíců své zkušební prostory. Tím však kolotoč stěhování zdaleka neskončil.

   Začátkem roku 1998 se už LEGION ocitá v klubovně fotbalového mužstva F.K. SLOVAN Lysá nad Labem, kde je zas po krátké době přestěhován do kabin z důvodu, že se klubovna přebudovala na putyku pro hráče. Na únorové METALMÁNII je pořízen audio i video záznam živého vystoupení, které se posléze vydalo i jako demo-live znané "Tortured Voices". Obsahovalo vesměs materiál z debutního dema, coververzi songu "Imperator" od českých Krabathor a jednu skladbu, která se nevešla na první demo.

"  Ardua Mollimur, Sed Nulla Nisi Ardua Virtus.  " - Publius Ovidius Naso

   V průběhu jara v nehostinných a akusticky více než zlozlých zloprostorách vzniká materiál na další demo, jež nese název těch za všechno *** zodpovědných škůdců "Christians". To bylo nahráno ve školním studiu Střední průmyslové školy sdělovací techniky v Praze v Panské ulici začátkem prázdnin a finálně bylo smícháno až na konci srpna. Toto nahrávání zprostředkoval Zajda u svého známého Jana Urbana a mělo přinést výhody ve finanční nákladnosti a daleko větší profesionálnosti a úrovni nahrávání, než jaké mohl poskytnout on sám. Jenže to mělo i stinnou stránku. Nakonec se ale ukázalo, že když je sice z dispozici "špičkové" vybavení a zvukař je profík v popu a míchání reklam, tak to nemusejí být vynikající vstupní proměnné pro extrémní metalovou sypanici. A celé to nakonec odnesl zvuk, který je vše možné jen ne kurwa-prdel-píča-čůrák metalový sound! We don't forget!

   ... to be continued


News| Live| Biography| Members| Discography| Gallery| Downloads| Contacts ,
HTML 4.01 valid CSS 2.0 valid Firefox